Matična škola
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
3. | 9.50 - 10.35 |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.40 - 12.25 |
6. | 12.30- 13.15 |
7. | 13.20 - 14.05 |
8. | 14.10 - 14.55 |
9. | 15.00 - 15.45 |
10. | 15.50 - 16.35 |
11. | 16.40 - 17.25 |
12. | 17.30 - 18.15 |
Područna škola - Vranovci
1.smjena | |
1. | 7.50 - 8.35 |
2. | 8.40 - 9.25 |
3. | 9.40 - 10.25 |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. |
12.20 - 13.05 |
7./0.sat | 13.10 - 13.55 |
2.smjena | |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
3. | 15.50 - 16.35 |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U ponedjeljak 29. travnja i u utorak 30. travnja slavili smo rođendan naše škole. Proslavu smo započeli sportskim natjecanjima učenika od prvog do osmoga razreda u sportskoj dvorani i na vanjskim terenima. Sa svih se strana čulo zdušno navijanje, a na terenima se ogledao natjecateljski, sportski duh učenika. Ozračje je toga dana bilo ispunjeno energijom pravih sportaša i složnošću navijača.
U utorak, 30. travnja bio je projektni dan čija je tema bio slogan Europske unije – Ujedinjena u raznolikosti. Dan je započeo radionicama. Svaki je razred odabrao jednu članicu EU i istraživao je. Rezultate istraživanja predstavili smo na zajedničkom programu u sportskoj dvorani.
Prezentacija je započela svečano, obraćanjem ravnateljice nakon čijega su govora učenici Marin Matković iz 5. g razreda i Marko Barukčić iz 8. g razreda izveli himnu Europske unije – Odu radosti.
Prvašići, jako ambiciozni, odabrali su europsku zemlju bogate prošlosti, zemlju Eshila, Sofokla i Euripida te začetnicu Olimpijskih igara – Grčku. Cijeli travanj na satima razrednika, INE i likovne kulture istraživali su Grčku. Najprije su pogledali prezentaciju i naučili puno o njezinoj prošlosti, mitologiji i kulturi. Proveli su mnogobrojne aktivnosti: oslikavali majice motivom grčke zastave, od glinamola izrađivali amfore, crtali hram Partenon, naučili pozdrave na grčkom, plesali grčki ples Sirtaki i kraju su pekli tradicionalne grčke kolačiće.
Učenici drugoga razreda odabrali su Španjolsku. Učili su o njezinu smještaju , broju stanovnika, jeziku, hrani, običajima, glazbi, plesu, zastavi i grbu. Drugi dio radionice bio je posvećen likovnom izražavanju pa su bojili zastavu i plesačicu Flamenca (najpoznatijeg španjolskog plesa). Mnogobrojnoj su se publici predstavili plešući Macarenu.
Treći se razred posvetio Mađarskoj primjenjujući u radu novu nastavnu metodu „galerija”. Naučili su nešto o izabranoj državi. U skupinama su obrađivali različite teme ( geografski smještaj, podneblje, mađarsku povijest i kuhinju), a zatim izrađivali plakate koje su vrednovali u galeriji plakata. Vrednovali su estetiku, urednost i sadržajnost. A mnogobrojnom su se publici predstavili improvizacijom kviza o naučenome.
Četvrti je razred istraživao Francusku. U skupnom su se radu upoznali sa simbolima Francuske; istraživali o povijesti, osobitostima i zanimljivostima vezanim uz Eiffelov toranj; proučavali katedralu Notre-Dame i Slavoluk pobjede; učili francuski jezik i zabavili se igrajući memory s pojmovima i simbolima Francuske. Aktivnosti su završili predstavljajući se scenskim prikazom: Francuska zemlja sireva, a čiji je vrhunac bila izvedba ulomka najpoznatije inačice Can cana iz opere Jacquesa Offenbacha, Orfej u podzemlju.
5. f razred svoj je istraživački rad posvetio jedinoj zemlji koja je napustila Europsku uniju - Velikoj Britaniji. Razlog odabira države koja je bila članica Europske unije je taj što su htjeli publici predstaviti fleksagone. Naime, fleksagoni su matematičke igračke pravilnih mnogokuta koje je slučajno otkrio britanski matematičar Arthur H. Stone. Učenici su dobili zadatak otkriti Veliku Britaniju, zemljopisno i povijesno, zapisati zanimljivosti, a najvažnije je otkriti nam razlog izlaska iz Europske unije. Dok je nekoliko učenika uređivalo prezentaciju o Velikoj Britaniji i o fleksagonima, ostali su izrađivali svoje fleksagone od papira, bojili ih i mijenjali im strane igrajući se prstima. Publici su predstavili prezentaciju, kao i modele fleksagona.
Učenici 5. g razreda na radionici su se upoznali sa „Zelenim otokom" , odnosno „Keltskim tigrom". Na početku smo se pitali o kojoj se državi radi, a ovi nam nadimci nisu govorili puno. Odgovor smo dobiti promatrajući plakat s pametnim karticama koje su nam otkrile da se ova država EU pridružila 1973. godine, kako je to država bez zmija, država u kojoj je sv. Patrik jedan od najvećih svetaca, država u kojoj je nastalo pivo Guinness te država u kojoj je došlo do iseljavanja zbog velike bolesti krumpira u prošlosti. Gledateljima nije bilo teško pogoditi: riječ je o Irskoj – predstavljenoj na vrlo zanimljiv način.
Učenici 6.e razreda upoznali su nas sa Švedskom. Podijeljeni u tri skupine kreativno su se izražavali izrađujući papirnate kućice od kartona koje se mogu vidjeti u švedskim gradovima uz jezera i plakat na kojem su bile označene posebnosti Švedske kao kraljevine. Posebno su istaknuli zanimljivosti po kojima je Švedska poznata u svijetu: neke od njih su Pipi Duga Čarapa, pop grupa ABBA, Nobelova nagrada, švedski stol, poznate švedski stil u kojem se njeguje prirodnost i jednostavnost...Treća skupina učenika uvježbala je izlaganje: skeč i glazbenu izvedbu pripjeva pjesme „Mamma Mia".
Izradom tulipana tehnikom origami i plakatom o posebnostima, Nizozemsku su predstavili učenici 6. f razreda.
Učenici 7.F razreda istraživali su selektivne oblike turizma „najsretnije države" u Europi. Ovu državu često nazivaju i „Državom Tisuću Jezera" koja su ujedno dio turističke ponude ove države. Učenici su istražujući podatke otkrili koliko turista godišnje posjeti ovu državu te usporedili podatke s drugim odabranim državama EU. Nakon toga su pomoću računala i novostečenih znanja izradili linijski dijagram te prionuli istraživanju razvijenih selektivnih oblika turizma ove države. Tako su, istražujući otkrili, kako ova država ima jednu od najpoznatijih sauna na svijetu, kako ondje mogu posjetiti Selo Djeda Božićnjaka te isprobati nacionalno jelo ustamakkarau. Učenici su svoj rad predstavili plakatom te ostale učenike, nastavnike i goste upoznali s posebnostima Finske.
8. f razred istraživao je Portugal. Rezultate istraživanja predstavili su Power Point prezentacijom te nas upoznali s geografskim položajem, stanovništvom, glavnim gradom, kulturom, glazbom, najpoznatijim svetištima, poznatim sportašima i hranom te države na jugozapadu Europe.
Učenici 8. g razreda predstavili su Belgiju. Odlučili su izostaviti tehnologiju i zaposliti cijeli razred. Svi su sudjelovali u izradi plakata, pisanju govora i pripremi poznatih belgijskih vafli. Počeli su s općenitim informacijama o Kraljevini Belgiji, iznenadili se saznanjem da Štrumpfovi potječu iz Belgije, napravili belgijske vafle i podijelili ih publici te nas sve podsjetili da je jedna od bitnijih bitaka Napoleonovog doba bila baš u Belgiji, u mjestu Waterloo. Nisu vrsni govornici, bili su malo nespretni u izlaganju, ali su se jako zabavili i ponosno istaknuli da je cijeli razred sudjelovao pa su i najtiši učenici toga dana bili glasni.
Posebnu su skupinu činili učenici koji pohađaju izbornu nastavu Njemačkoga jezika od 4. do 8. razreda sa svojoj učiteljicom Julkom Baličević. Predstavljali su Njemačku. Odradili su vrlo zanimljive aktivnosti koje su povezali sa 150 rođendanom Ivane Brlić-Mažuranić čija su djela prevedena na njemački jezik. Prikazali su ih u riječi i slici te uredili školske panoe. Izlaganje je bilo nadahnuto Ivanom i Tadijom i pokazalo je da njihova djela žive na svjetskim jezicima, a popraćeno video zapisom i Power Point prezentacijom. Izvrsno osmišljene aktivnosti učiteljice njemačkoga jezika, odrađene su u suradnji s Gradskom knjižnicom Slavonski Brod i gospođom Darijom Pinjuh Budisavljević.
Prezentacija je završila recitalom o Republici Hrvatskoj kojim su učenici 7. e razreda pokazali jezičnu, glazbenu, kulturološku, prirodnu posebnost i ljepotu naše domovine. Upoznali su nas s temperamentom Hrvata i zaplesali uz Rim Tim Tagi Dim nadajući se pobjedi na ovogodišnjoj Euroviziji. Ubrzo su im se na plesnom podiju pridružili i ostali učenici. Projektni je dan završio pjesmom i plesom.
Svaki je razred izradio i zastavu države koju je predstavljao u tehnici prema želji. Zastave su bile dio scenografije u školskoj dvorani.
Tijekom dana smo naučili puno o drugim narodima s kojima živimo u zajednici čiji je cilj da u Europi vlada mir, da život ljudi bude bolji, da se prema svima postupa pravedno, da se poštuju svi jezici i kulture te da europsko gospodarstvo napreduje. Obogaćeni novim znanjima lijepo smo se zabavili i kreativno izražavali. Različitosti su nas povezale.
Slavica Čugura Vukovarac, prof.