2022-09-01 16:06:00

"Inkluzivna učionica budućnosti - InClass4Future"

 

InClass4Future, Inkluzivna učionica budućnosti, dvanaestomjesečni je projekt triju partnerskih osnovnih škola i edukacijskog centra na Islandu kako bi se osiguralo poboljšanje kompetencija učitelja u području inovativnih pedagoških pristupa za obrazovanje 21. stoljeća (STEM i IKT), inkluzivnog poučavanja i jačanja kapaciteta ustanova u području europskog razvoja i internacionalizacije. 

 

Projekt sadržava edukacije s metodičkim temama, opremanje senzorne učionice za učenike s teškoćama i izradu metodičko didaktičkoga priručnika kako bi se podigla kvaliteta poučavanja u školama te osigurala kvalitetna i uspješna obrazovna inkluzija kojom će se smanjiti rizici od socijalne isključenosti, nezaposlenosti i siromaštva najranjivijih skupina učenika. 

 

Vrijednost projekta: 511.815,50 HRK (67.758,72 EUR) 

 

Nositelj projekta: Osnovna škole „Bogoslav Šulek“ Slavonski Brod 

 

Na projektu sudjeluju partneri: Osnovna škola „Silvija Strahimira Kranjčevića“ Senj, Intercultural Iceland, Republika Island i Osnovna škola „dr. Franje Tuđmana“, Knin 

 

31. siječnja 2023. započela je mrežna edukacija "Koraci prema strategiji uspješne internacionalizacije" u sklopu projekta "Inkluzivna učionica budućnosti."

 
Mrežna je edukacija okupila 40 sudionika iz triju partnerskih škola kojima je predstavljena metodologija pripreme projektnoga prijedloga.
 
✅Nastavnici koji su sudjelovali u prvom terminu mrežne edukacije bili su upoznati sa:
- vrstama EU fondova/programa (centraliziranima i decentraliziranima),
- koracima strukturiranja projektne prijave (analiza potreba, definiranje općih i specifičnih ciljeva, definiranje projektnih rezultata i isporučevina (deliverables), usklađivanje sa strateškim dokumentima, praćenjem kvalitete, evaluacijom, diseminacijom, vidljivosti, održivosti projektnih rezultata,
- fazama analize i pripreme projekta,
- dionicima projekta, 
- načinom usklađivanja sa strateškim dokumentima tijekom pripreme projektnoga prijedloga.
 
▶️ Na drugom terminu mrežne edukacije "Koraci prema uspješnoj strategiji internacionalizacije" (od ideje do projekta), koja je održana u sklopu projekta "Inkluzivna učionica budućnosti", sudionici iz Osnovne škole Bogoslav Šulek Slavonski Brod, Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića Senj i Osnovne škole dr. Franje Tuđmana Knin bili su uspoznati s fazom analize potreba/ problema kao temeljnim korakom u metodologiji strukturiranja projektne prijave.
▶️ Sudionici su bili upoznati s metodom SWOT analize i analize problemskog stabla.
U vježbi analize problemskoga stabla vježbali su zrcaliti probleme u specifične i opće ciljeve projekta te pronaći uzročno- posljedične veze unutar skupine problema kako bi jasnije definirali ključni problem te ciljeve svojega budućeg projekta.
 
📌Na trećem terminu mrežne edukacije "Koraci prema strategiji uspješne internacionalizacije" nastavnici Osnovne škole Bogoslav Šulek, Osnovne škole S. S. Kranjčevića Senj i Osnove škole dr. Franje Tuđman Knin u sklopu projekta "Inkluzivna učionica budućnosti", bili su upoznati sa sljedećom metodologijom u izradi projektne prijave:
 
 - defniranjem općeg cilja projekta i specifičnih ciljeva projekta,
- definiranjem rezultata projekta i mjerenja rezultata,
- Vodičem kroz Erasmus+ program, 
- aplikacijama za prijavu Erasmus+ projekata i jedinstvenim EU login računom, 
- aplikacijom za prijavu Erasmus+ KA201 projekta.
 
Na četvrtom, zadnjem terminu mrežne edukacije "Koraci prema strategiji uspješne internacionalizacije", koja je održana u sklopu projekta "Inkluzivna učionica budućnosti", sudionici su bili upoznati s:
- analiziranjem rizika projekta i traženjem alternative, 
- alatima mjerenja uspješnosti provedbe projekta (rezultata), 
- primjerima održivosti projekta i metodologijom razmišljanja o održivosti projektnih rezultata.
 
 
 
 
U prostorijama Osnovne škole "Bogoslav Šulek" Slavonski Brod od 27. veljače do 3. ožujka održana je edukacija za 40 učitelja i drugih odgojno-obrazovnih stručnjaka iz škola domaćina te Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića iz Senja i dr. Franje Tuđmana iz Knina. Edukacijom "Inovativne metode poučavanja za razvijanje vještina 21. stoljeća" je omogućeno sudionicima razvijanje digitalnih vještina koje otvaraju put prema uključivijem obrazovanju koje će svim učenicima, a osobito najranjivijim skupinama, pružiti jednake mogućnosti obrazovnog uspjeha i razvoja. Digitalna tehnologija, koja je prezentirana na edukaciji, olakšat će personaliziranije i fleksibilnije poučavanje usmjereno na učenike u središtu nastavnog procesa. Učiteljima je omogućeno ojačavanje svojih kompetencija u uporabi digitalnih alata u svakodnevnoj nastavi i razumijevanje pedagoških pristupa i inovativnih metoda poučavanja pomoću digitalnih alata. Edukativni digitalni alati, aplikacije, softveri i platforme kojima su se učitelji naučili koristiti jesu: Padlet, Canva, Mentimetar, Plickers (aplikacija za stvaranje QR kodova), Augmented Reality Flashcards, Storybird, Thinglink, Genially, Google Jamboard, Wizer.me, Classroomscreen, Quiziz, Socrative, Voki. Edukativni digitalni alati, aplikacije, softveri i platforme koji su prezentirani učiteljima za poučavanje matematike i prirodnih znanosti (STEM) jesu: Dragonbox Algebra, GeoGebra, NASA Repositories, Thinkercard, a upoznali su se i s IBM-ovim kurikulumom za poučavanje umjetne inteligencije u školama.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Učenici 8. G razreda Osnovne škole „Bogoslav Šulek" PŠ Vranovci upoznali su se sa temom razredno stablo budućnosti kroz dvije nove metode koje su učitelji iste škole imali priliku naučiti na edukaciji „Inovativne metode poučavanja za razvijanje vještina 21. stoljeća“.
Prva od metoda kroz koju su se upoznali s temom bila je očekivanja/strahovi/doprinosi. Učenici su na raznobojne ljepljive papiriće pisali svoja očekivanja vezana za upis u srednju školu, isto kao i strahove. Nakon toga, učenici su pisali na koji način mogu doprinijeti da se ostvare njihova pozitivna očekivanja, a negativna očekivanja ne ostvare. Učenici su bili vrlo angažirani i aktivni, dok su odgovori bili kreativni i iskreni.
Ostatak sata se provodio kroz metodu Speed dating. Na početku aktivnosti učenici su imali zadatak izabrati zanimanje kojim bi se željeli baviti te proučiti što to zanimanje obuhvaća, koje su mogućnosti tog posla i koja će ih srednja škola najbolje pripremiti za taj posao. Nakon što su proučili zanimanja, učenici su podijeljeni u dvije skupine po osam učenika. Prva skupina je prezentirala odabrano zanimanje pri tome ostajući na svom mjestu, dok su se učenici druge skupine izmjenjivali. Učenici su na taj način sjedili u paru, jedno nasuprot drugog pri čemu je jedan učenik prezentirao svoje zanimanje, a drugi slušao ili postavljao pitanja. Svaki učenik je imao jednu minutu za izlaganje svog zanimanja. Nakon što su svi učenici poslušali o svakom zanimanju prve skupine, skupine su zamijenile svoje uloge. Svi učenici su aktivno sudjelovali u ovoj aktivnosti pri čemu su pokazivali veliki interes.
Obje metode su odlično prihvaćene od strane svih učenika te su se pokazale vrlo dinamičnima i zanimljivima. No, ono najvažnije jest da svi su učenici imali priliku aktivno sudjelovati, ostvariti interakciju sa svim učenicima u razredu, a pri tome naučiti nešto novo.
 
Učiteljica: Iva Bagarić
 
 

 

 

 

 

 

Danas smo na Satu razrednog odgoja igrali igru "Tri istine i laž". Zadatak je bio na komad papira napisati tri istine i jednu laž o sebi. Bilo je jako zanimljivo i uzbudljivo čitati tvrdnje prijatelja i otkrivati koja od njih je lažna. Mnogi su bili vrlo kreativni i maštoviti pa su nas uspjeli prevariti, iako idemo već skoro 3 godine u isti razred. Vrijeme u razmišljanju i smijehu je brzo proletjelo. Uz pomoć ove igre smo se bolje upoznali i jos vise zbližili. Jedva čekamo igrati ju ponovno, a neki od nas su odmah rekli da će ju isprobati čak i kod kuće sa svojom obitelji.

Učenici 3.d i učiteljica Melita Krešić
 
 
 
 
 
 
 
Suradničko učenje izuzetno je važno u modernom poučavanju stoga smo na satu engleskog jezika u šestim razredima upotrijebili metodu slagalice (engl. jigsaw reading), jednu od metoda predstavljenih unutar projekta Inkluzivna učionica budućnosti. Metodu slagalice koristili smo na temu klimatskih promjena – Climate change. Učenici su podijeljeni u skupine od 4 - 5 učenika. Svaki je učenik unutar skupine dobio različit tekst označen slovima od A do E. Učenici su zatim stvorili nove skupine na način da su svi učenici s istim tekstom sjeli zajedno u skupinu. Unutar nove skupine su pročitali zadani tekst, objasnili ključne riječi, odgovorili na istraživačko pitanje te nekoliko natuknica zapisali u bilježnicu. Nakon isteka vremena učenici su se vratili u svoje prvotne skupine. Odredili su različite uloge unutar skupine – organizator, govornik, dizajner i zapisničar te započeli s izradom plakata. Nakon isteka vremena, učenici su prezentirali rad skupine i vrednovali uspješnost timskog rada. Naučili su ponešto o klimatskim promjenama, ali puno više o timskom radu.
 
Učiteljica: Zvonka Ivković
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Strategija suradničkoga učenja „Puzle“ slagalica (Jigsaw metoda) u 6.d i 6.b razredu
 
Bavili smo se početcima hrvatske pismenosti, zadatak učenika bio je objasniti:
Zašto je hrvatska pismenost trojezična i tropismena? Koji su najznačajniji spomenici na trima pismima? Zašto je važna Bašćanska ploča? Što donosi Gutenbergov izum?
 
Učenici su podijeljeni u osnovne grupe (4 učenika), svakom učeniku dodjeljuje se unutar grupe slovo (A, B, C, D), učenici unutar grupe dijele uloge (organizator, vizualni urednik, mjerač vremena, govornik).
 
Učenicima su predstavljena pitanja /zadaci. Nakon što se učenik upozna sa svojim pitanjem/zadatkom, razmisli o njemu, odlazi u ekspertnu grupu, raspravlja o temi, dijeli svoje mišljenje i ideje, bilježi svoje ideje. Učenici se vraćaju u svoju osnovnu grupu, podučavaju ostale u grupi i izrađuju kreativnu prezentaciju na temelju informacija.
 
Učenički dojmovi nakon rada:
„Danas je bilo zanimljivo na satu meni i mojoj grupi jer smo naučili puno o hrvatskoj povijesti. Svidio mi se grupni rad jer su svi sudjelovali i zajedno radili. Meni su najbolje bile podijeljene uloge.“
„Ovaj sat u grupama je bio zanimljiv. Svi smo radili u opuštenoj atmosferi. Sve smo mogli dogovoriti te smo lijepo surađivali.“
„Današnja dva sata su mi se jako svidjela, volim povijest i jako volim rad u skupinama.“
„Jako sam zadovoljan s ovim satom jer je bilo zanimljivo i dosta smo sami naučili i sa svojim timovima jer su svi sve radili.“ 
                                                                             Blanka Jakobović

 

 

 

 

 
 
Danas smo na satu Hrvatskog jezika u Posebnom razrednom odjelu, nakon pročitane priče o dječaku koji je stalno govorio laži, odigrali igru "Tri istine i laž". Učenici su na komad papira napisali tri istine i jednu laž o sebi. Učenicima je bilo teže napisati laž o sebi, pa im je tu trebala mala pomoć. Zadatak je, uz navođenje učenika, uspješno odrađen. Svi su bili iskreni o sebi te su učenici odgonetnuli istinite tvrdnje. Saznali smo ponešto novo o svojim učenicima i prijateljima te se dobro nasmijali na laži učenika. 
 
Učenici Pos a odjela i učiteljica Katarina Bubalo
 
 
 
 
 
 
Primjena strategije suradničkog učenja „Puzle" slagalica (Jigsaw metoda) u 8.D razredu
 
Zadatak učenika na nastavi povijesti bio je proučiti stanje u poslijeratnom svijetu i društvene pokrete u drugoj polovici XX.st. i pokušati pronaći odgovore na sljedeća pitanja: Što je UN?; Koji dokument UN-a govori o ljudskim pravima?; Tko su bili borci za prava Afroamerikanaca?; Koje su razlike u društvenom uređenju između zapadnog i istočnog bloka?
 
Učenici su podijeljeni u osnovne grupe, a svakom učeniku dodjeljuje se unutar grupe broj (1, 2, 3, 4 ili 5). Učenici unutar grupe dijele uloge (organizator, vizualni urednik, mjerač vremena, govornik).
 
Učenicima su predstavljena pitanja i zadaci, a nakon toga su unutar ekspertne grupe koju čine učenici s istim brojem kroz rad na tekstu i razgovor pronašli odgovore na postavljena pitanja. Nakon ovog dijela rada učenici su se vratili u osnovne skupine i ostale članove skupine upoznali sa saznanjima. Nakon toga učenici su zajednički predstavili informacije u obliku umne mape koju su predstavili ostalim skupinama.
 
Krunoslav Samardžić, prof.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Primjena digitalnog alata ArcGis Storymaps u nastavi geografije 6., 7. i 8. razreda.
 
Zadatak učenika bio je obaviti istraživanje i rezultate predstaviti koristeći mogućnosti digitalnog alata ArcGis Storymaps. Nakon upoznavanja sa mogućnostima alata i početnih uputa učenici su sami pristupili istraživanju i izradi rada. Ovom aktivnošću učenici su razvijali sposobnost prikupljanja i selekcije informacija u digitalnom okruženju te jačali digitalne kompetencije.
 
Učenici 6.B razreda istraživali su prirodnu baštinu Republike Hrvatske s naglaskom na nacionalne parkove, parkove prirode, regionalne parkove i stroge rezervate. Nakon istraživanja radove su predstavili ostatku učenika u razredu.
 
Učenici 7.A i 7.E razreda istraživali su prirodna i društvena obilježja Zapadne i Jugoistočne Europe. Radove su također predstavili ostatku učenika.
 
Učenici 8.D razreda istražili su prirodna i društvena obilježja zadanih država Sjeverne i Južne Amerike.
 
Primjere radova pogledajte na priloženim poveznicama:
 
6. razred:
 
PRIRODNA BAŠTINA REPUBLIKE HRVATSKE:
 
 
7. razred:
 
ZAPADNA / JUGOISTOČNA EUROPA
 
 
8. razred:
 
DRŽAVE SJEVERNE I JUŽNE AMERIKE
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Osnovna škola „Bogoslav Šulek“ zajedno s partnerima iz Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića iz Senja te Osnovne škole dr. Franje Tuđmana iz Knina sudjeluje u projektu pod nazivom „InClass4Future – inkluzivna učionica budućnosti“. Cilj projekta je poboljšanje kompetencija učitelja u području inovativnih pedagoških pristupa za obrazovanje 21. stoljeća i  inkluzivnog poučavanja. U suradnji s edukativnim centrom na Islandu „Smart Teachers Play More“ ukupno je deset učitelja, od kojih četvero iz Slavonskog Broda, otputovalo na Island i sudjelovalo u edukaciji posvećenoj radu s učenicima s teškoćama pod nazivom „Special Needs and Inclusive Education“. 
Učiteljice Blanka Jakobović, Slavica Čugura Vukovarac, Zvonka Ivković te ravnateljica Slavica Đurđević iz Osnovne škole „Bogoslav Šulek“ sudjelovale su na edukaciji na Islandu od 3. do 9. travnja. Edukaciju je vodila predavačica iz Velike Britanije Rachel Benett, stručnjakinja u području rada s učenicima s teškoćama. Prvi dan edukacije bio je posvećen međusobnom upoznavanju polaznika te razgovoru o vlastitim prednostima i nedostacima nas kao učitelja i vođe razreda. Velika je važnost posvećena metodama i aktivnostima za opuštanje i otklanjanje stresa. Predstavljene su igre i aktivnosti kojima učitelj kao vođa i motivator u razredu može usmjeriti učenike s teškoćama na put prema napretku. 
  Drugi dan edukacije bio je posvećen primjerima dobre prakse. Učitelji su demonstrirali i sudjelovali u aktivnostima namijenjenim poticanju pozitivne razredne atmosfere, inkluzije i prihvaćanja različitosti. Osobito dojmljivu prezentaciju održala je učiteljica iz Grčke kojom učenici grade povjerenje na način da jedan učenik vodi drugog učenika s povezom na očima izbjegavajući zapreke. Učiteljice iz Slovenije i Španjolske predstavile su grupe za pomoć učiteljima i učenicima u svojim školama. Učiteljice iz Hrvatske također su demonstrirale zanimljive igre poput „Igre kiše“ i „Baci kocku“. Sljedeća je radionica započela pitanjem „Za koga mi radimo?“ i postavila učenika u centar odgoja i obrazovanja. Potreban je cjeloviti pristup, takozvana „četiri zida“, kojeg čine učenik, učitelj, roditelj i zajednica naročito kad je riječ o učenicima s posebnim potrebama. 
Treći dan edukacije bio je posvećen islandskom školskom sustavu te je organiziran posjet školi Helgefellsskoli u Mosfellsbaeru. Školu pohađaju djeca od 2 do 16 godina jer je na Islandu obavezno integrirano osnovno i niže srednje obrazovanje. Ručni rad i životne vještine su im u prvom planu te su škole opremljene specijaliziranim učionicama za domaćinstvo, tehničku kulturu, glazbeno obrazovanje i staklenikom. Kuhanje, stolarstvo i šivanje obavezni su predmeti. Velika se pozornost posvećuje učenicima s posebnim potrebama i inkluziji. Islanđani također posebnu pozornost posvećuju čitanju te svaki razred ima kutak za čitanje. Njihov je obrazovni sustav usmjeren na cjelokupni odgoj i obrazovanje učenika, a učitelji su moderatori tog procesa. Naglasak je na iskustvenom učenju, projektnom i timskom radu. 
Četvrti dan edukacije bio je posvećen uključivanju učenika s teškoćama u razred kroz inkluzivne aktivnosti. Učenje je drugačije kada je riječ o učenicima s posebnim potrebama stoga je i ishod poučavanja drugačiji. Ostali učenici u razredu mogu biti saveznici učitelju na tom putu, kao i roditelji i pomoćnici u nastavi. Podrška vršnjaka i otvoren razgovor u razredu jako su korisni kao i igre za poticanje inkluzije poput igre kockom, semafora i odgovora pokretom. Učitelji su razmijenili svoja iskustva i razgovarali o problemima s kojima se susreću u radu s učenicima s teškoćama. 
Posljednji dan edukacije bio je posvećen evaluaciji. Napravljen je pregled ključnih misli i ideja te su polaznici razgovarali o daljnjim projektima i suradnji. 
Zvonka Ivković 
 
 
 
Na satu razrednika, učenici 6.d razreda odigrali su igru "Tri istine i laž". Na papir su napisali tri istine i jednu laž o sebi. 
Uočili smo kako se dobro poznajemo te nije bilo teško otkriti što je laž, a što istina kod naših prijatelja. O nekima smo naučili nešto novo, a prije svega smo se nasmijali i zabavili.
 
                   Tanja Matanović
 
 
 
 
 
 
Učenici 5.c i 7.d razreda upoznali su se s temom stereotipa i prihvaćanja različitost kroz primjenu Epsteinove metode, koju su učitelji imali priliku upoznati i primijeniti na edukaciji „Inovativne metode poučavanja za razvijanje vještina 21. stoljeća“. Epstein definira/identificira 6 dimenzija bitnih u učionici: zadatak (dizajniranje specifičnih aktivnosti), vodstvo (donošenje odluka), prepoznavanje truda, grupiranje učenika, evaluacija i nametanje dimenzije vremena kao ograničenja.
Metodu sam primijenila kroz zadatak gdje je učenicima ponuđena situacija da putuju vlakom u Pariz i trebaju izabrati 3 osobe s kojima će dijeliti prostor. Opis osoba zasniva se na raznim stereotipima tako da su ponuđeni opisi 17 osoba od kojih je Rumunjka s jednogodišnjim djetetom bez Vize, pripadnik Romske nacionalnosti koji je izašao iz zatvora, osoba pod utjecajem alkohola, Francuz koji nosi punu torbu plemenitog sira… Svaka grupa sastoji se od četiri člana. Svaki član samostalno mora odabrati tri osobe s kojima bi dijelio vagon, a zatim izlaže i obrazlaže ostalim članovima skupine u 20 sekundi zašto je odabrao baš te osobe. Nakon izlaganja, grupa mora donijeti zajedničku odluku o tri osobe s kojima bi putovali, a ostatku razreda u 30 sekundi moraju obrazložiti zašto, odnosno na temelju čega su tako odlučili. Nakon upotrijebljene metode slijedi razgovor o predrasudama i prihvaćanju različitosti. Svi su učenici pokazali zanimanje, aktivno sudjelovanje i prihvaćanje različitosti, što je i cilj ove aktivnosti.
Nikolina Pranjić
 
 
 
 
 
 
 
Primjena strategije suradničkog učenja „Puzle“ slagalica (Jigsaw metoda) u 2.a razredu
 
Zadatak učenika na nastavi prirode i društva bio je proučiti i saznati nešto novo o proljetni vama( zanimljivosti, sličnosti i razlike).
 
Učenici su podijeljeni u osnovne grupe, a svakom učeniku dodjeljuje se unutar grupe broj . Učenici unutar grupe dijele uloge (organizator, vizualni urednik, mjerač vremena, govornik).
 
Učenicima su predstavljena pitanja i zadaci, a nakon toga su unutar ekspertne grupe koju čine učenici s istim brojem kroz rad na tekstu i razgovor pronašli odgovore na postavljena pitanja. Nakon ovog dijela rada učenici su se vratili u osnovne skupine i ostale članove skupine upoznali sa saznanjima. Nakon toga učenici su zajednički predstavili informacije u obliku umne mape koju su predstavili ostalim skupinama.
 
Ivana Brekalo - Kaučić
 
 
 
 
 

Primjena metode slagalice (engl. jigsaw reading) u 8. f i 8. g razredu PŠ Vranovci

Metoda slagalice, suradnička je metoda učenja predstavljena u sklopu projekta Inkluzivna učionica budućnosti. Primijenili smo je za poučavanje gradiva o priložnim rečenicama. Razred je podijeljen u skupine. Svaka je skupina imala četiri člana koji su imali svoje brojeve od 1 do 4). Članovi su preuzeli uloge organizatora, govornika, dizajnera i zapisničara. Svaka je skupina dobila tekst o određenoj vrsti priložnih rečenica (mjesnoj, vremenskoj, načinskoj, namjernoj i uzročnoj). Učenici iz svojih matičnih skupina odlaze u ekspertne skupine i raspravljaju o zadanoj vrsti rečenice, objašnjavaju pojam priložne rečenice, načinu slaganja jednostavnih rečenica u zavisno složenu, prepoznaju vezničke riječi, navode red surečenica u zavisnim priložnim rečenicama, postavljaju pitanja na koja odgovara određena surečenica , samostalno sastavljaju priložne rečenice. Nakon rasprave, odlaze u svoje matične skupine i izlažu o zadanoj vrsti rečenice, navode primjere rečenica te izrađuju umnu mapu: Priložne rečenice koju su prezentirali drugim učenicima u razredu.

                                                    Slavica Čugura Vukovarac

 

 

 

Sat razrednika u 6. e – Tri istine i jedna laž!

 

Kako bismo se što bolje upoznali, na satu razrednika, proveli smo aktivnost Tri istine i jedna laž. Svaki je učenik na papir trebao napisati tri istine i jednu laž o sebi. Noseći papir ispred sebi prilazili su jedni drugima, čitali su osobine i pogađali lažnu. Provodeći aktivnost, bolje smo se upoznali, saznali smo tko sluša kakvu glazbu, tko je zaluđen filmovima, tko je strastveni nogometaš, a tko ribolovac, tko voli čitati, tko je budući pisac, a tko plesač…. Bilo je zabavno i zanimljivo.

 

                                          Slavica Čugura Vukovarac 

 

Tjedan s Ivanom Brlić-Mažuranić - proširene slike

U Tjednu s Ivanom Brlić-Mažuranić, u 7. f razredu smo provodili različite aktivnosti kojima bismo uključili sve učenike bez obzira po kojem se obrazovnom programu školuju. Proširena umjetnost jedna je od tih aktivnosti. Na početku radionice pogledali smo televizijsku emisiju HRT-a Ivana i Ivan Mažuranić iz ciklusa Hrvatski velikani kako bi svi učenici još bolje upoznali Ivanu Brlić-Mažuranić. Nakon gledanja emisije, izražavali smo dojmove i komentirali spisateljičin životopis. Uslijedio je kreativni rad. Na jednom su stolu imali ponuđene slike: Ivane Brlić-Mažuranić, slike Ivaninih likova (Potjeha, Regoča, ribara Palunka, Neve Nevičice, Jagora, Stribora, Hlapića….). Svaki je učenik prema želji odabrao jednu sliku koju je trebao proširiti različitim likovnim tehnikama i sredstvima. Uslijedila je izložba nastalih radova. Svatko je odabrao jednu sliku. Sjeli smo u krug. Svaki je učenik prokomentirao odabranu proširenu sliku i izrazio svoje dojmove. Ivanu i njezine likove svatko je doživio na svoj način. Predstavljanje proširenih slika bilo je zanimljivo i poučno. Vježbali smo usmeno izražavanje. Slike smo predstavili drugim učenicima škole na izložbi povodom Dana škole.

 

                                           Slavica Čugura Vukovarac 

 

Učiteljice Blanka Jakobović, Slavica Čugura Vukovarac, Zvonka Ivković te ravnateljica Osnovne škole "Bogoslav Šulek" su na sjednici Učiteljskog vijeća predstavile aktivnosti i naučeno prilikom studijske posjete Islandu.

 

Na satu Izvannastavnih aktivnosti učenici POS B odjela su dobili svoje zadatke vezano uz izradu razrednog panoa. Metodom Istina ili laž učenici su, nakon izvršenih aktivnosti oko izrade panoa, pisali i čitali rečenice vezane uz svoje aktivnosti u izradi. Lako su prepoznali što je laž kod svakog od učenika. Dobro su se zabavili te osvijestili važnost timskog rada. 
 

Učenici, učiteljica Katarina Sudarević i pomoćnice u nastavi POS B odjela

 

 

 

Prošli tjedan smo u razredu ugostili nastavnika Igora Bjelobabića. S njim smo razgovarali o dolasku Hrvata u novu domovinu i hrvatskim narodnim vladarima. Nastavnik je bio jako zanimljiv, glasan i veseo. Ispričao nam je mnoge interesantne priče i legende iz prošlosti naše domovine, a mi smo ga pažljivo slušali.
Na sljedećem smo satu zamijenili uloge i postali mali učitelji. Ponovili smo što smo naučili na prošlom satu metodom "Speed date". Sjeli smo u parove jedan nasuprot drugoga, a učiteljica nam je podijelila zadatke - jedan je učenik bio stručnjak koji je glumio određenog hrvatskog vladara i pripovijedao o sebi i svojoj zemlji, a zadatak onog drugoga je bio da samo sluša. Nakon prvog kruga smo zamijenili uloge, tako da smo se svi okušali u ovoj igri. Bili smo jako uzbuđeni i aktivni, možda čak i malo preglasni ali učiteljica nam to ovoga puta nije zamjerila. Oba su sata jako brzo prošla jer smo se igrali i učili. Već sada jedva čekamo idući sat PID-a! 
 
            Mali novinari, 4.d, učiteljica Melita Krešić
 
 
 
 
 
 
 
Odlučili smo se i mi uključiti u „Tadijine jeseni“, književnu manifestaciju kojom naš grad i Rastušje odaju počast našem velikom pjesniku Dragutinu Tadijanoviću. Odabrali smo zanimljivu aktivnost „Proširena slika“ u kojoj su jednako i aktivno sudjelovali svi učenici 7.d razreda. Prvo smo pogledali kratki biografski film o  Dragutinu Tadijanoviću, a zatim smo razgovarali o njegovu životu i djelima. Slušali smo njegove pjesme koje je sam pjesnik recitirao i tražili u zbirkama one pjesme koje su nam se najviše svidjele. Nakon dobrog upoznavanja s građom uslijedio je kreativan rad učenika, a pridružila im se i učiteljica. Učenicima su bile ponuđene mnogobrojne fotografije pjesnika iz različitih životnih razdoblja. Svaki je učenik odabrao fotografiju po svojoj želji koju je trebao maštovito proširiti nekom slikarskom tehnikom. Svoje radove izložili smo na postavljenim stolovima, bila je to prava mala izložba. Nakon razgledavanja, svatko je odabrao jednu sliku koja mu se najviše svidjela. Sjeli smo u krug (baš kao i u pjesmi Dragutina Tadijanovića – Da sam ja učiteljica – „A poslije ćete sjesti uokrug / I svaki će pričati šta je vidio“) i redom pokazivali odabranu sliku, obrazlagali zašto smo ju odabrali, izražavali svoje dojmove, komentirali, a i saznali što je autor slike svojim radom želio izraziti. Bio je to vrlo zanimljiv sat Hrvatskog jezika koji smo posvetili našem zavičajnom pjesniku, a do izražaja je došla vještina usmenog izražavanja, kreativnost, maštovitost…
 
                                                                                                  Blanka Jakobović
 
 
 
 
 
 
 
Azija – naj kontinent
 
Na nastavi geografije učenici 8.E razreda upotrijebili su digitalni alat ArcGis Storymaps kako bi istražili i prikazali po čemu je sve Azija Naj kontinent te na malo drugačiji način obradili nastavnu jedinicu. U proučavanju su primijenili vještine rada u digitalnom okruženju, a rezultate njihovih istraživanja možete pogledati na priloženim poveznicama
 
Krunoslav Samardžić, nastavnik geografije 
 
 
 
 
 
 
Napokon je stigla i oprema u naše učionice te su naši marljivi učenici posebnog a odjela danas prionuli aktivnostima.
 
Aktivnosti:
 
Pilates lopta - Održavanje ravnoteže
 
Dodavanje senzornih loptica
 
Numicon - Pisano zbrajanje brojeva do 10
 
Pisano zbrajanje brojeva do 100 
 
Pametna ploča - Slaganje oblika po bojama
 
Taktilne igre - Fina motorika ruke (grafomotoričke vježbe)
 
Senzorni kutak Dan i noć - Smirenje učenika
 
Njihaljka - opuštanje i smirenje učenika
 
                     Katarina Bubalo, učiteljica edukator rehabilitator
 
 
   
  
  
  
  
  
 
 
 
 
Diseminacija projektnih aktivnosti nakon edukacije u Senju na Učiteljskom vijeću Osnovne škole Bogoslav Šulek
 
https://youtu.be/y47iozkrT0s?si=dBEVAy0rGoqkDkZ6
 
 
 
 
 
 
Aktivnost za upoznavanje i stvaranje pozitivne razredne klime
 
Pitanja i odgovori na rukama
 
 
Učenici 5.D razreda na satu razrednika upoznali su se bolje odgovarajući na pitanja tijekom ove aktivnosti. Učenici su u paru jedno drugome ocrtali dlan jedne ruke. Na svaki prst napisali su po jedno pitanje. O svojim kolegama iz razreda saznali koji im je omiljeni sport, omiljena knjiga, najdraži školski predmet i mjesto te što žele biti kad odrastu. Nakon što su učenici predstavili svoje odgovore, razgovarali su o tome što su novo naučili o razrednim kolegama. Crteže ruku postavili smo na razredni pano. Ovom aktivnošću učenici su bolje upoznali jedni druge.
Krunoslav Samardžić
 
 
 
Inkluzivna učionica budućnosti – edukacija
 
 
Od 10. do 15. prosinca 2023. godine učitelji naše škole pohađali su edukaciju u sklopu projekta ''Inkluzivna učionica budućnosti'' u gradu Senju.
 
Kroz edukaciju smo se upoznali sa različitim teškoćama učenja i poremećajima ponašanja, razrednom i školskom klimom te sa alatima, pristupima i metodama rada kojima možemo poboljšati rad. Također smo se pobliže upoznali sa ADHD-om, disleksijom, diskalkulijom i autizmom te smo izradili listiće i upitnike za upravljanje ljutnjom, za poboljšanje razredne klime i prepoznavanje disleksije. 
 
Svi materijali edukacije biti će dio budućeg priručnika. 
 
Osim radnog dijela edukacije, domaćini iz OŠ Silvija Strahimira Kranjčevića u Senju upoznali su nas sa povijesti svoje škole, povijesti grada Senja i najvažnijim kulturnim znamenitostima grada. Pokazali su nam područni školu u Krasnom te smo tamo posjetili Kuću Velebita.
 
 
 
 
27.12.2023. održan završni sastanak projekta na kojem su svi partneri predstavili projektna postignuća te priručnik Inkluzivno obrazovanje za 21.stoljeće.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
📚 Osnovna škola "Bogoslav Šulek" Slavonski Brod, Osnovna škola S. S. Kranjčevića Senj, i OŠ dr. Franje Tuđmana Knin su zajedno napravili veliki korak naprijed!
 
💡 Predstavljamo naš novi Akcijski plan za podršku učenicima s teškoćama! 💡
 
Ovaj plan je plod naše zajedničke posvećenosti i truda da svakom učeniku pružimo jednake mogućnosti za učenje i rast. Želimo stvoriti okruženje u kojemu svaki učenik može dosegnuti svoj puni potencijal, bez obzira na izazove s kojima se suočava.
 
🤝 Uz ovaj plan, postajemo jači i ujedinjeni u našem cilju da pružimo najbolje obrazovanje svim našim učenicima.
 
👉 Ostanite s nama dok putujemo ovim novim, uzbudljivim putem prema inkluzivnijem i podržavajućem obrazovanju.
 

Osnovna škola "Bogoslav Šulek" Slavonski Brod