2024-05-08 10:58:12 DANI MEDIJSKE PISMENOSTI U OŠ „BOGOSLAV ŠULEK“ Dani medijske pismenosti u Republici Hrvatskoj obilježavaju se svake godine u proljeće od 2018. godine. To je projekt Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku , a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja kojemu su se ove godine priključili i učenici 7. b., 7. c. i 7. e razreda naše škole sa svojim razrednicama: Blankom Jakobović, Rijanom Furlan i Slavicom Čugura Vukovarac. Tema ovogodišnjeg projekta je: Umjetna inteligencija u obrazovanju. S veseljem smo iščekivali aktivnosti koje ćemo provoditi jer je tema vrlo aktualna i zanimljiva. Provođenje projekta bilo je podijeljeno u tri aktivnosti između kojih smo imali kratke stanke. Prva je aktivnosti bila stručno predavanje: Sigurnost djece na internetu. Gošća predavačica bila je policijska službenica za prevenciju PU brodsko-posavske Irena Held. Tijekom predavanja zainteresirala nas je zamkama u koje učenici najčešće upadaju koristeći se internetom i primjerima iz našega okruženja. Zanimljivo i edukativno predavanje završilo je pitanjima učenika i savjetima predavačice kako se najbolje zaštititi na Internetu. Drugi smo dio započeli Mentimetrom u kojem su učenici u skupinama navodili primjere uporabe umjetne inteligencije u svakodnevnom životu. Na ploči su se pojavili zanimljivi odgovori koji su nam bili dokaz da će tema biti zanimljiva i da u skupini od 50-ak učenika sudionika ima onih koji se koriste umjetnom inteligencijom u obrazovanju, ali i onih koji ne, a željeli bi nešto novo saznati. Uslijedilo je gledanje kratkog edukativnog videa o umjetnoj inteligenciji te izražavanje dojmova. Treći dio započeo je podjelom sudionika u skupine. Svaki je učenik izvukao papirić na kojemu su bili napisani različiti glazbeni instrumenti. Nitko ništa nije govorio, samo je oponašao instrument koji je dobio i pridružio se učenicima koji oponašaju isti instrument. Na stolu su ih dočekali zadatci. Dvije su skupine trebale izraditi Vennov dijagram u kojemu su trebali usporediti čovjeka i chatbootove, navesti posebnosti i zajedničke osobine; dvije su skupine navodile prednosti i nedostatke umjetne inteligencije u obrazovanju; dvije su skupine scenski improvizirale razgovor između robota i učenika u kojemu prikazivale robotovu pomoć u izvršavanju svakodnevnih školskih zadataka; dvije su skupine otputovale u budućnosti i napisale kako zamišljaju školu budućnosti, učitelja i učenika u toj školi; dvije su skupine crtale strip od četiri kadra u kojemu su prikazali školski život u kojemu će sudjelovati umjetna inteligencija i jedna je skupina napisala pjesmu o umjetnoj inteligenciji uz pomoć aplikacije ChatGPT prema zadanim smjernicama. Uslijedilo je izlaganje skupina koje su ponudile zanimljiva i zabavna rješenja. Zajednički smo komentirali uratke te zaključili da je umjetna inteligencija poželjna, da nam može pomoći, ali da ju moramo kritički upotrebljavati jer često pravopisno i gramatički griješi, jer ponekad nudi netočne odgovore, jer ne želi priznati da nešto ne zna. Sve su nam ove aktivnosti pomogle razvijati kritičko mišljenje i promišljati o ponuđenim informacijama koje nam Internet nudi. I za kraj vam donosimo pjesmicu koju su učenici napisali uz pomoć umjetne inteligencije, pravopisno i gramatički ispravili i pročitali.
ChatGPT Podatci kao valovi neprekidno teku. Uz umjetnu inteligenciju nećeš morati u biblioteku. Razum prodre duboko u bitove i bajtove I zbog toga ne morate puniti svoje glave.
U bitovi skriven genij se krije. Umjetna inteligencija svoju pamet tebi lije. Svemir novi rađa se u virtualnom svijetu, Umjetna inteligencija, čudo što kroji budućnost svijetu! ( Ema H., Matej K., Veronika B. 7. b, 7. c i 7. e)
|
Osnovna škola "Bogoslav Šulek" Slavonski Brod |